Winkelwagen

Mini Cart

Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

Bestellen

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Zodra je bestelling is geplaatst ontvang je een bevestiging van je bestelling op het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor het plaatsen van je bestelling. Op de aankoopbevestiging staan de bestelde artikelen, je gegevens en de bestelinformatie vermeld. Als je contact met ons opneemt over je bestelling, dan vragen wij je om je ordernummer bij de hand te houden.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Het kan voorkomen dat je achteraf toch niet helemaal zeker bent van je aankoop. Het is mogelijk om je bestelling te annuleren. Doe dit alleen wel voor 16.00 uur, zodat je bestelling nog niet afgegeven is bij PostNL. Om je bestelling te annuleren neem je contact op met één van onze medewerkers via shoponline@lutz.nl of 0297 212121. Wij zijn dinsdag t/m vrijdag bereikbaar van 10.00 tot 18.00 uur.

Betalen

Welke betalingsmogelijkheden heeft de LUTZ webshop?
Je kunt in onze webshop veilig en vertrouwd betalen met iDeal, Creditcard, Paypal, Klarna Bancontact en Sofort. Als je de bestelling afhaalt in onze winkel is het tevens mogelijk om af te rekenen in onze winkel. In onze winkel is het mogelijk om contant af te rekenen of met je pinpas of creditcard (Visa en Mastercard) te betalen. 

Wanneer kan ik betalen met een kortingscode?
Voor speciale acties verstrekken wij kortingscodes. Kortingscodes zijn alleen geldig voor online aankopen. Je kunt je kortingscode tijdens het bestelproces invoeren. Speciale kortingscodes zijn niet geldig in combinatie met afgeprijsde artikelen, tenzij dit anders vermeld staat.

Ik het mogelijk om te betalen met de LUTZ Giftcard?
Helaas is het momenteel niet mogelijk online te betalen met een LUTZ giftcard. Je kunt wel in onze winkel betalen met de LUTZ giftcard.

Verzenden

Moet ik verzendkosten betalen?
LUTZ rekent geen verzendkosten voor een bestelling vanaf €50,- binnen Nederland. In Duitsland en België bezorgen we gratis vanaf €100,-. Voor bestellingen onder de €50,- rekenen we €3,95.  

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Wanneer je op dinsdag t/m vrijdag een bestelling vóór 16.00 uur plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verstuurd! Wanneer je op zaterdag, zondag of maandag een bestelling plaatst zal deze op dinsdag verstuurd worden. In veel gevallen zal je bestelling de eerstvolgende werkdag geleverd worden door PostNL. Je kunt je bestelling volgen met een Track & Trace code die je ontvangt zodra je bestelling is verzonden.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
LUTZ werkt samen met PostNL voor het verzenden van je bestelling. Samen streven wij ernaar je bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. De actuele status van je bestelling vind je terug in het accountoverzicht. 

Hoe kan ik het beste bestellen als ik overdag weinig thuis ben?
Ben je overdag vaak weg van huis en wil je na werktijd je pakket ophalen bij een winkel in je omgeving? Laat je pakket dan verzenden op een PostNL-punt. Je bepaal zelf waar en wanneer je jouw bestelling ophaalt. 

Ruilen en retourneren

Hoe gaat het retourneren van webshop artikelen in zijn werk?
Als je artikelen wilt retourneren ga je als volgt te werk:
1. Vul het retourformulier volledig in
2. Voeg de artikelen samen met het ingevulde formulier in de LUTZ verzenddoos (let op de retour voorwaarden!)
3. Plak het retouretiket op de verzenddoos en geef deze kosteloos af bij een PostNL punt
4. Bewaar de afgiftebon met Track & Trace code die je ontvangt zorgvuldig

Kan ik een artikel ook ruilen?
Mocht je een artikel willen ruilen, adviseren we je het betreffende artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van mijn bestelling?
Voor het retourneren binnen Nederland brengen wij geen retourkosten in rekening. Indien uw bestelling volledig uit afgeprijsde artikelen bestaat, brengen wij € 6,95 retourkosten in rekening.

Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?
Ja, het is toegestaan om afgeprijsde artikelen retour te sturen.

Garantie en service

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben?
We doen ons uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het kan echter voorkomen dat je toch niet geheel tevreden bent. Mocht dit het geval zijn, neem dan alsjeblieft contact op met één van onze medewerkers via shoponline@lutz.nl of 0297 212121. We kijken dan samen naar een passende oplossing.

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, wat nu?
Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, neem dan contact op met één van onze medewerkers via shoponline@lutz.nl of 0297 212121. Wij zorgen dat je kosteloos het juiste artikel ontvangt of dat het beschadigde artikel (indien mogelijk) gerepareerd of vervangen wordt.

Wat moet ik doen als het artikel na enige tijd kapot is?
Je hebt recht op een goed product. Als een artikel buiten eigen schuld om kapot gaat dan verhelpen wij dit graag zo snel mogelijk. Neem hiervoor contact op met één van onze medewerkers via shoponline@lutz.nl of 0297 212121. Wij vergoeden bij een terechte klacht uiteraard de gemaakte kosten.

Wat doe ik als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?
Als je de bestelling binnen vijf werkdagen niet ontvangen hebt, vragen wij je contact met ons op te nemen om de bestelling te traceren. Stuur een e-mail naar shoponline@lutz.nl of benader ons telefonisch via 0297 212121. Wij zijn dinsdag t/m vrijdag bereikbaar van 10.00 tot 18.00 uur. Wij zoeken door middel van de Track & Trace code voor je uit waar je bestelling zich bevindt. Je wordt uiteraard op de hoogte gehouden.

Hoe gaat de vermaakservice in zijn werk?
Voor het gratis vermaken van je kleding nodigen wij je uit in onze winkel. Op vertoon van de kassabon kun je de kleding binnen 14 dagen na aankoop kosteloos (met uitzondering van afgeprijsde artikelen) laten vermaken in ons atelier. 

Overig

Is de collectie in de webshop hetzelfde als de collectie in de winkel?
Wij doen ons best om de collectie die wij in onze winkel voeren ook te plaatsen in onze webshop. Wil je er zeker van zijn dat je geen artikel mist, breng dan een bezoek aan onze vestiging in Vinkeveen waar je de keuze hebt uit ruim 1.000 m2 mode.

Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?
Ja, de genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Mijn vraag staat hier niet tussen, wat nu?
Mocht jouw vraag hierboven niet behandeld worden, verzoeken wij je  contact op te nemen met één van onze medewerkers via shoponline@lutz.nl of 0297 212121. Wij zijn dinsdag t/m vrijdag bereikbaar van 10.00 tot 18.00 uur.